• 1403/02/26 - 11:30
  • - تعداد بازدید: 152
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
هم‌افزایی در راستای ارتقای سلامت جامعه با استفاده از داده های کوهورت

در راستای استفاده هرچه بیشتر از یافته‌های تحقیقاتی کوهورت بندرکنگ برای ارتقای سلامت جامعه، جلسه‌ای مشترک میان معاونت تحقیقات و معاونت بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه، بر استفاده از نتایج حاصل از مطالعه کوهورت بندر کنگ  در جهت تعیین سیاست‌گذاری‌ها و حل مشکلات مردم در حوزه بهداشت و سلامت تأکید ویژه‌ای شد. 

استفاده از نتایج حاصل از مطالعه کوهورت بندر کنگ که شامل اطلاعات سلامت و سبک زندگی هزاران نفر است، می‌تواند گامی مهم در جهت درک عمیق‌تر از عوامل موثر بر سلامت و بیماری باشد. این داده‌ها همچنین می‌توانند برای شناسایی گروه‌های در معرض خطر و تدوین برنامه‌های پیشگیری و مداخله‌ای هدفمند مورد استفاده قرار گیرند. 

 

دکتر عبدالعظیم نجاتی‌زاده مجری طرح کوهورت بندر کنگ در اهمیت داده های مطالعات طولی و بلندمدت کوهورت افزود: استفاده از نتایج حاصل از مطالعه کوهورت بندر کنگ که شامل اطلاعات سلامت و سبک زندگی هزاران نفر در طول چندین سال است، می‌تواند گامی مهم در جهت درک عمیق‌تر از عوامل موثر بر سلامت و بیماری باشد. این داده‌ها همچنین می‌توانند برای شناسایی گروه‌های در معرض خطر و تدوین برنامه‌های پیشگیری و مداخله‌ای هدفمند مورد استفاده قرار گیرند. 

 

دکتر ولی علی‌پور معاون تحقیقات و فناوری در ادامه اضافه کردند؛ استفاده از داده‌ها و یافته‌های تحقیقاتی در امر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه سلامت، امری ضروریست. ما در معاونت تحقیقات تلاش می‌کنیم تا با همکاری سایر بخش‌ها، از جمله معاونت بهداشتی، از این داده‌ها و نتایج برآمده از آن برای ارتقای سلامت مردم شریف استان هرمزگان بهره بگیریم.

 

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر استفاده از داده ها و نتایج تحقیقات برآمده از اولویت های بهداشتی استان میتواند راهنمای ارزشمندی در جهت  هدفمندسازی برنامه‌ریزی ها و ارائه خدمات بهداشتی اصولی و به موقع باشد. ما در معاونت بهداشتی از همکاری با معاونت تحقیقات و استفاده از یافته‌های تحقیقاتی در جهت حل مشکلات مردم استقبال می‌کنیم.

 

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبارمهم
  • کد خبر : 12380
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر